Läkarbesök och hörselundersökning

Igår eftermiddag ringde sköterskan från öronkliniken och frågade om jag kunde hoppa in för ett återbud idag. Ska dit senare idag.

Imorse hade jag tid hos familjeläkaren, för att diskutera sjukskrivningen och lägga upp den. Nu blir det 75% sjukskrivning till 16/6, sen 50%. Är nöjd, vill gärna komma igång att jobba och kunna tacka ja om jag blir erbjuden jobb! :-) fr. o. m imorgon får/kan jag arbeta 10h/v och det känns jättebra! Har redan pratat med jobbet och bokat in lite pass under sommaren.

Kommunals a-kassa tillhör jag. Vet inte om alla a-kassor har samma regler. Nu har jag 15 deltidsdagar kvar. När de dagarna är slut kan jag välja på full a-kassa, eller hitta jobb minst 32h/v (om jag inte är sjukskriven). Blir jag erbjuden mindre jobb, alltså färre timmar, har jag rätt att tacka nej, för då tjänar jag mindre i lön än i ersättning. Tycker att jag skulle få jobba så mycket jag får erbjudande, och a-kassan stötta med resten!


Kommentarer
Postat av: Eva

Har just råkat ut för samma Ecco... Måste sluta på omtanken för att kunna överleva!!!!!! Heeeelt sjukt
Jag är förtvivlad och vet inte vilket ben jag ska stå på
Håller fullständigt med dig om att man skulle få jobba så mkt man kan o en support fr akassan på resten, men icke!!!
Säga upp sig o bli helt arbetslös är bättre...😡😡😡
Sjukt!
Kram Eva

Svar: Ja, lycka till! Ett mycket märkligt system!
Elna Salvin

2013-09-10 @ 14:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0