Jag som...

* trodde att idag skulle bli en tuff och kämpig dag
* bara ville ligga i sängen hela dagen
* ville tvingar Kenny att vara hemma, för att få avlastning
* inte alls behövde avlastning idag

Dagen har gått så mycket bättre och snabbare än jag förväntade mig imorse, när både My och Felix vaknade med feber. Jag trodde, förutsatte, att dagen skulle bli hemsk jobbig, tuff, full med bråk och tjafs, utbrott av alla dess slag, trötthet och utan ork.

Visst har syskonen bråkat, men på samma sätt som alla syskon bråkar. Felix har varit mer tvär än My, så han har fått sitta på sitt rum några gånger. Trotshögen Zack försökte några gånger, men han insåg snart att mamma inte var upplagd för hyss.

Inte måla fan på väggen! Mammas ordspråk som alltid använts flitigt i närheten av mig.

Han är ju rätt rolig, vår store kille!

Zack: vad tror du jag ska göra nu?
Jag: sitta ordentligt och dricka fint
Zack: nej jag ska hälla ut saften i tallriken
Jag: men då dricker du inte fint
Zack: men mamma, det var ju du som sa det, det var inte vad jag ville göra!


Kommentarer
Postat av: Decdia

Hej hej, hittade hit via Fnulan!

Vad skönt att dagen gick bättre än förväntat, alltid trevligt att bli motbevisad. Hoppas barnen mår bättre!

2013-05-12 @ 20:50:20
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0