Vilken hemsk natt

Usch, vilken natt!
För en gångs skull lade jag mig i tid, men tankarna började snurra och hjärtklappningen kom. Andades lugnt med långa djupa andetag, men det tog lång tid att få ångesten att släppa. Efter många jobbiga tankar, somnade jag efter några timmar och hela natten har kantats av hemska mardrömmar.

Jag fick en ny stroke, ensam hemma.
Kenny var otrogen.
Jag halkade på soldäcket, slog huvudet i poolkanten och trillade i, ensam hemma med barnen.
Felix klättrade över staketet och hoppade i poolen och drunknade.
Zack klättrade upp på taket för att ta ner en boll, trillade ner och bröt nacken.
Pappa fick en allvarlig hjärtattack.
My rymde och sprang rakt ut framför en bil.
Huset brann upp.
Svärfar trillade ner från ställningen.
Linn blev knivskuren på jobbet.
Mamma cyklade rakt ner i hamnen.
Svärmor krockade.

Kan man drömma mer hemskheten under en natt? Har vaknat kallsvettig och ledsen flera gånger i natt.


Kommentarer
Postat av: Louise

Usch! Vad otäckt! Hoppas du slipper fler såna nätter på läääänge!! Kramar

2013-06-27 @ 22:12:15
Postat av: Jill

Usch vilken natt
Jag har också sådana nätter emellanåt (dock är stroken utelämnad) men drömmer en massa hemskheter, och vaknar helt färdig
Undrar vad det beror på?
Kram på Dig

2013-06-29 @ 11:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0